Alva kan själv!!!!

Så går nog den här lilla damen runt och tänker hela tiden *asg* Hon ska göra allt själv.. och tålamodet börjar bli ganska långt... när hon lyckas med något börjar hon klappa händer åt sig själv och lyser upp med hela ansiktet =)

Alvas nya färdigheter:

Säger He (Hej) och tar i hand
Säger da e alla (var är Alva) tar händerna för ögonen tar bort dem och säger Tittu (Tittut)
Säger Ta (Tack) när man ger henne något hon vill ha.
Kan peka ut sin mage,öra,näsa och mun
Sjunger ååååådeee ååå deee (bä bä vita lamma *asg*)
Ska ta på sig och av sig kläderna själv.. går väl sådär.. men hon kan ta av sig och på sig mössan, ta på sig sina stövlar och ta av sig tröjan och sockarna och skorna =)

Sen massa mer.. men min hjärna och hela jag e totalt slut.. tror jag räknade ut att jag jobbat 56 timmar hittils denna veckan... och då har jag ändå varit hemma sjuk i 1 dag... och i morgon är det dags i igen.

Ska inte glömma det viktigaste.. hon säger moomoo (mormor) och ni kan ju gissa vem som är stolt =)

Kommentarer
Postat av: Therese

SötAlvisen! :) :)

2007-09-03 @ 08:34:21
URL: http://mammathezz.blogg.se
Postat av: Lisa Olander

Vilken härlig inställning, jag kan själv!
Alva tösen är en kanontös. Sjunga kan hon också,
bättre än sin gammelmoster. Vi får ta en biltur snart så hon kan lära mig (Lisa) sina sånger.
Kram Lisa o Lennart

2007-09-03 @ 18:20:22
Postat av: Elisabeth

Härliga framsteg hon gör! Bra att hon tar för sig och kan själv=)
/Elisabeth

2007-09-05 @ 09:18:00
URL: http://www.rattvisabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0