Bygga Dockskåp

Alva älskar att leka rolllekar med sitt lilla dockskåp =)
Mamma, Pappa och bebisen badar, bebis fyller år och Alva sjunger ja må hon leva, dom lagar mat osv. Hon kan hålla på med detta i evigheter. Så jag tänkte att hon skulle få ett stort dockskåp i julklapp men alla som jag sett är fula och dyra så jag kom på iden att man kan ju faktist bygga ett. Och som tur är hjälper händige Marit mig, hon är bara så gullig =)

I dockskåpet ska det från början vara saker från Baby Born miniworld och sen om hon vill kan man ju ändra det när hon blir äldre =)

Marit har ialalfall hittat stommen till dockskåpet och det ser ut såhär:




Tyvärr är det svårt att få tag i Baby Born miniworld i Sverige men jag hittade lite billigt på Rusta, från en på blocket och sen budar jag hem på Ebay.
Här är lite av det iallafall =)




Ska bli spännande att se det färdiga resultatet sen =)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hoppas på att få se det färdiga dockskåpet sen? Jag funderar också på ett dockskåp till Leo men tycker de vanliga är så trista..Kanske inspireras av dig!!

2008-10-13 @ 13:31:59
URL: http://www.rattvisabarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0